Dec 26, 2009

satu hari di eid adha.

one day in the morning of the eid adha.

"arip!.arip!.bangun!.sembahyang raya!" dengan sekelip mate.pling!dah tercacak in front of bathroom.masuk bilik air.mandi2.kuar then trus siap2 nak gi masjid.
"alamak!.dah lambat dah nih!!"
aku pon start la moto lagenda 110z kepunyaan abang ku sambil memecut laju ke masjid.aku dah tak kisah dah orang nak cakap aku lambat ke ape ke.yang penting aku dapat sembahyang.hahaha.gile kan?mane taknye..sbelum nih aku tak dpt sembahyang coz keje.biase la.keje hotel kan.nak wat cmner..panas gak la telinga aku asyik kene kutuk je..

"bangla je yang keje time raya nih rip.orang sibuk beraya,balik kampung,ko plak jadi bangla!"

tuh the first and the last dlm hidup aku.sedey beb!orang lain syok cuti,aku kene keje.hampeh tol!.mati2 aku ingat dpt cuti.Opss!!.jauh plak aku terpesong.so,afta back from masjid,apa lagi,cam biase la.makan n all then tgk tv.takde ape nak wat.kalo orang dulu2 besh la ade sarkes but skang nih lain..citer sume nak sedey2.tak minat aku!
tgh2 syok tgk tv,telefon Nokia N96 aku berbunyi lagu she's gone nyanyian band steelheart.
along:"ko ngah wat ape tuh?"
A:"ngah tgk tb nih la.naper?ade plan ape2 ke?"
along:"plan pale otak ko.naik umah aku skang.ade hal aku nak ckp.urgent!"
telefon diletakkan di atas lantai.otak ku memikir.ape yang aku buat plak nih..aduh!!..serabut la!.
selepas selesai mengunci umah,aku trus ke umah akak aku yang tak brape nak jauh kalau jalan kaki.sesampai di umah,akak aku beritau yang die plan nak gi bagan lalang.so,discuss punyer discuss punye discuss..pukul 4 baru nak gerak!.mane tak nye.sorg leh bantai tidoq,sorg lagi makan,sorg lagi ilang tah ke mana.adui..pening2.
sesampainye aku di bagan lalang,aku la babysitter,aku lah photographer.penat wat dua tugas nih.n ni la antara gamba2 yang aku tangkap..











afta sesi tangkap menangkap gamba yang sbenarnye lebey dr 6 keping ni.saje aku taknak letak banyak2.hehehe.selepas selesai makan2 kat kedai tak berape jauh dr situ(taknak letak detail psl this restaurant coz services sgt terok),kami sume pon berangkat la ke Kuala Lumpur International Airport atau dlm panggilan singkatnye,KLIA.akak aku nih tak penah pergi klia ni.maybe die dah ajak husband die banyak kali tak dpt,time nih plak dpt.bukan men suke lagi die sambil menangis keriangan.hahahaha.dan mcm biase jugak la aku melakukan 2 tugas aku.amik ni nak bg korg tgk.









afta dah puas berjalan kat klia,kami sekeluarga pon balik la ke rumah,before that men race2 dulu kat highway.hahaha.gile tol..what a crazy life.

No comments:

Related Posts with Thumbnails